Rollup reklamowy, który sprzedaje. Poradnik dla grafików. 14 września 2023 – Posted in: roll up – Tags: , ,

Zanim zdecydujesz się na wykorzystanie rollupu, ważne jest, aby określić, do czego będzie on służył. Może to być promocja produktu lub nadchodzącego wydarzenia albo użytek czysto informacyjny np. o lokalizacji Twojego biura. Dokładne określenie celu rollupu pomoże Ci upewnić się, że przekazana przez niego wiadomość dotrze do odpowiednich odbiorców i zostanie przez nich zrozumiana. W ten sposób będziesz mógł skutecznie dotrzeć do swojej społeczności z ważnymi informacjami i komunikatami.

szablon roll up

 

Przygotowaliśmy kilka kroków, dzięki którym Twój rollup będzie efektywny.

Mniej znaczy więcej – pamiętaj o prostocie

Pamiętaj o prostocie w tworzeniu reklam. Często wyobrażamy sobie reklamy jako bardzo rozbudowane i skomplikowane obrazy, które chwalą produkt, jego cechy i uzasadniają dlaczego powinniśmy go kupić. Jednak prosty przekaz z jednym zrozumiałym pomysłem może być równie skuteczny i bardziej atrakcyjny dla szerszego grona odbiorców. Uproszczenie pomysłu i samej reklamy może zwiększyć szansę, że przypadnie ona do gustu większej liczbie osób.

CTA czyli wezwanie do działania

Wezwania do działania są często stosowane w projektach promocyjnych, szczególnie w reklamach. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z tym pojęciem, wezwanie do działania to fragment tekstu, który zachęca lub zaprasza odbiorców do podjęcia działania. Niektóre przykłady wezwań do działania, które mogą być Ci znane, to np. „Kup teraz”, „Sprawdź”, itp. Aby CTA było skuteczne, powinno być jasne, konkretne i bezpośrednie, a także umiejscowione w widocznym miejscu na rollupie.

Znajdź swoją niszę

Podobnie jak we wszystkich projektach, tworzysz pracę, która jest skierowana do konkretnej grupy odbiorców. Bezpośrednie przedstawienie tej grupy odbiorców w Twojej reklamie to świetny sposób, aby wskazać, że mówisz do nich wprost. Ale jak to zrobić, jeśli nasz rynek docelowy jest dość szeroki?

Możesz skorzystać z kampanii reklamowej składającej się z kilku rollupów, zamiast jednego, co pozwoli Ci wykorzystać jedną koncepcję i rozszerzyć go nieco pod względem bezpośredniego celowania na rynek, używając różnych grup docelowych. Dzięki temu będziesz w stanie skierować swoją reklamę nie tylko do jednego konkretnego typu osoby, ale do szerszego grona odbiorców. Ważne, aby pamiętać o tym, aby przedstawiać różnorodne grupy odbiorców w sposób autentyczny.

Jedno zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów

Pozwól, aby obraz mówił sam za siebie. Choć dobrze napisany tekst może być skuteczny, jeśli masz silny obraz, często nie ma potrzeby dodawać do niego tekstu. W wielu aspektach ten punkt odnosi się do idei minimalizmu. Planując swoją reklamę, zapytaj siebie, czy potrzebuję tego elementu, czy mogę go usunąć bez szkody dla skuteczności przekazu? Jeśli odpowiedź brzmi tak, usuń go. Odejmuj, aż do momentu, kiedy projekt przestanie działać, a otrzymasz równie mocny, ale znacznie mniej zagracony projekt.